A A A K K K
для людей із порушенням зору
-
-

2.7. Бюджет

Дата: 25.09.2018 10:29
Кількість переглядів: 918

2.7. Бюджет

2.7.1. Надходження.

Оскільки Зноб-Новгородська ОТГ була створена в 2017 році, то аналіз бюджету за 2014-2016 роки було проведено в розрізі старостинських округів (табл. 2.18).

Аналіз показав, що найгірша ситуація спостерігається в Голубівському окрузі, де скоротилися бюджетні надходження на 25,5%, та в Нововасилівському, де бюджетні надходження зросли лише на 8,7%. В цілому ж по громаді доходи бюджету зросли у 2,5 рази. В структурі надходжень в розрізі округів слід зауважити зменшення долі Зноб-Новгородського, Голубівського та Нововасилівського округів. Частково це пояснюється наданням в 2016 році субвенцій деяким сільським радам на ремонт доріг (наприклад с. Очкине).

З метою діагностики бюджетної спроможності Зноб-Новгородської селищної ОТГ проведено аналіз виконання бюджету 2017 р., особливостей формування бюджету ОТГ на 2018 р. та рівня його виконання за І півріччя 2018 р.

Фактично за 2017 рік до селищного бюджету надійшло 40,7 млн. грн., в тому числі власні надходження склали 34,8% (14,2 млн. грн..), офіційні трансфери 65,2% (26,5 млн. грн.). В розрахунку на 1 мешканця припадає 8,8 тис. грн надходжень (в т.ч. 3,1 тис. грн. власних надходжень та 5,7 тис. грн. офіційних трансфертів). Для порівняння даний показник по Україні становить 11,8 тис. грн., по Сумській області – 12,8 тис.грн. (в т.ч. 4,1 тис. грн. власних надходжень та 8,7 тис. грн. офіційних трансфертів), а по Середино-Будському району – 11,4тис. грн. (в т.ч. 2,4 тис. грн. власних надходжень та 9,0 тис. грн. офіційних трансфертів). Це свідчить про те, що громада має недостатній рівень доходів до бюджету.

У структурі податкових надходжень до бюджету громади у 2017 р. найбільшу питому вагу займають місцеві податки і збори (50,7%) та податок та збір на доходи фізичних осіб (42,6% проти 45,6% в середньому по області). В структурі місцевих  податків і зборів 77,7% складає податок на майно, що складається із податку на нерухоме майно (2,0%), земельного податку (23,3%), орендної плати з юридичних (67,6%) та фізичних осіб (7,1%). Єдиний податок в структурі податкових надходження складає 11,1% (для порівняння в середньому по району – 6,3%).

 

Рис. 2.6. Структура доходної частини бюджету Зноб-Новгородської селищної ОТГ у 2017 р.,%

Офіційні трансферти складаються із базової дотації 1623,4 тис. грн.. (6,1%), додаткової дотації на утримання закладів освіти та охорони здоров’я 2633,8 тис. грн. (9,9%), субвенції на формування інфраструктури 5161,2 тис. грн. (19,5%), освітньої субвенції 11074,3 тис. грн. (41,8%), медичної субвенції 3698,7 (14,0%) та інших субвенцій та дотацій 2298,4 (8,7%).

Аналіз плану доходів бюджету на 2018 рік у співставленні з 2017 роком засвідчив зростання власних надходжень при одночасному різкому зменшенні субвенції з державного бюджету. Цілком прогнозовано зменшились субвенції на розвиток інфраструктури окремих територій. Це означає, що керівництву ОТГ необхідно більше зусиль спрямовувати на зростання власних надходжень.

Аналіз структури власних доходів у порівнянні із середньо районними показниками за 2017 рік наведено в таблиці 2.24

Як видно з даних таблиці в громаді на відміну від району домінує плата за землю, а не податок на доходи фізичних осіб, що є певною мірою негативним явищем.

У таблиці 2.20 наведено прогнозні надходження до бюджету Зноб-Новогородської селищної ради у 2018 році.

Прогнозні показники власних доходів селищного бюджету на 2018 рік, порівняно із очікуваними показниками 2017 року, збільшуються на 1008,7тис. грн. або на 7,2%, по загальному фонду. По спеціальному фонду на 157,9тис. грн., або на 62%.

Неподаткові надходження заплановані в розмірі 91,7 тис. грн.та складаються з надходжень від адміністративних штрафів і санкцій(2,0 тис. грн.), плати за надання інших адміністративних послуг(82,0 тис. грн.), держ. мита(1,680 тис. грн.)та інших неподаткових надходжень (6,0 тис. грн.).

В таблиці 2.21 наведено структуру надходжень в розрізі підприємств до бюджету селищної ради у 2017 році.

ТОВ АФ «Дубрава» забезпечило надходження у бюджет у сумі 465,5 тис. грн. (7,6%), СТОВ «Обрій» 419,1 тис. грн. (6,8%), ТОВ «Володимирське» - 325,7 тис. грн. (5,3%) Якщо проаналізувати інші джерела надходження до бюджету, то вони не мають суттєвого значення.

На території Зноб-Новгородської селищної ради здійснюють свою діяльність 2 банківські філії - ПАТ Банк «Грант» та АТ Ощадбанк. Загальні надходження в бюджет від діяльності філій банківських установ склали 3,8 тис. грн.

В сумі 4,353 тис. грн. надходження у бюджет забезпечила діяльність на території Зноб-Новгородської селищної ради ПР АТ «МТС Україна».

Прогнозний показник надходжень єдиного податку до селищного бюджету у 2018 р. визначений з врахуванням прогнозних показників, змін до бюджетного та податкового законодавства, збільшення мінімальної заробітної плати і становить1567,0 тис. грн. Прогнозний обсяг податкових надходжень до загального фонду становить15151,500 тис. гривень. Бюджетоутворюючими платниками податків Зноб-Новгородської ОТГ плануються у 2018 р.: ДП «С-Будський держлісгосп», НПП «Деснянсько-старогутський», ТОВ АФ «Дубрава», ТОВ «Обрій», ПП АФ «Журавка», ТОВ «Агроінвест+», ТОВ «С-Буда Агростандарт», Зноб-Новгородський ПАЛ, Прикордонна частина, ВОМТС Зноб-Новгородської селищної ради, приватні підприємці.

2.7.2. Видатки.

Аналіз видатків бюджету ОТГ за 2017 рік показав, що значну долю займають видатки на гуманітарну сферу та утримання органів місцевого управління (табл. 2.22).

Слід зазначити, що у 2017 році більше чверті витрат були видатками розвитку, особливо це стосується сфери ЖКГ, охорони навколишнього середовища, культури. Витрати на медицину у 2017 році були повністю профінансовані за рахунок медичної субвенції. 72% видатків на освіту були профінансовані за рахунок освітніх субвенцій. Така ситуація є достатньо тривожною, оскільки стабільним джерелом видатків є власні надходження, а вони забезпечують менше половини всіх необхідних витрат. Таким чином гуманітарна сфера залишається заручником загальнодержавної політики щодо фінансування місцевих громад.

В розрізі функціональних витрат загального фонду бюджету за 2017 рік 46,1% припадає на оплату праці, лише 2,9% - на оплату комунальних послуг та енергоносії. На розвиток було направлено 6,1% всіх витрат, що є недостатнім для забезпечення динамічного розвитку громади


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь