НУШ В ДІЇ: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ 1 КЛАСІВ ЗЗСО ЗНОБ-НОВГОРОДСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства та держави.
НУШ упевнено стартувала в ЗЗСО України. Та реформування освіти знаходить своє відображення не тільки в документальній базі, а й матеріально-технічній забезпеченості.
Особливістю НУШ є, поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання. У Новій українській школі зростає частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад: мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи.
Так залишки освітньої субвенції та кошти, виділені Зноб-Новгородською селищною радою, були направлені на придбання нового освітнього середовища: дидактичного матеріалу, меблів, учительських робочих місць, інтерактивних комплексів.
А так як освітнє середовище у форматі НУШ – це відкритий простір для апробації та втілення педагогічних технологій, реалізації науково-практичних технологій, ІТ-проектів, то кожен учитель, що викладає в 1 класі в 2018-2019 н.р., проявив свою творчість у підготовці навчальних кабінетів для учнів 1 класів. Від рівня планування і дизайну освітнього простору класу залежить міра впливу на розвиток дитини та мотивації її до навчання. Освітній простір НУШ не обмежується питаннями ергономіки. Тому в навчальних кабінетах для 1 класів з’явилися не тільки нові меблі, дидактичний матеріал, інтерактивні комплекси та робочі місця для вчителів, а й такі осередки:
- осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;
- змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/стенди тощо;
- осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор;
- осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;
- куточок живої природи;
- осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, подушками з м’яким покриттям;
- дитяча класна бібліотечка;
- осередок учителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.
Учителями 1 класів освітній простір організовано саме таким чином, щоб педагог міг спостерігати за діяльністю дітей у всіх осередках, щоб діти мали можливість безпечно переміщуватися і мати місце для зберігання особистих речей.
Докладено багато зусиль із боку відділу освіти, молоді та спорту, педагогів та Зноб-Новгородської селищної ради, щоб на відповідному рівні здійснювалося реформування освіти з метою всебічного розвитку дитини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
|