A A A K K K
для людей із порушенням зору
-
-

Як уберегтися від мобільного шахрайства

Дата: 29.12.2020 15:59
Кількість переглядів: 512

Фото без опису

Мобільний телефон став для людей дуже зручним та корисним аксесуаром, але також може бути ефективним засобом вимагання шахраями грошей . Тож, якщо дотримуватися основних правил безпеки при спілкуванні з телефонними шахраями або підозрілими людьми, можна уберегти себе від втрати коштів.

Дзвінок від працівника банку. Найчастіше шахраї працюють за такою схемою: телефонують та повідомляють щодо спроби здійснення атаки на ваш картковий рахунок, викрадення з нього коштів, або необхідності продовження дії кредитної картки чи підвищення кредитного ліміту на ній. Для того щоб заволодіти вашими коштами їм необхідна наступна інформація: пароль від банківської картки; секретне слово, SMS-код, який прийшов на номер мобільного телефону, номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код тощо.

Ваші дії:

ніколи нікому не повідомляйте номер банківської картки, термін її дії, CVV2-код, а також паролі, що надходять в SMS-повідомленні; працівник банку не має права з’ясовувати або уточнювати особисті дані клієнта;

зателефонуйте на контактний номер вашого банку та з’ясуйте, чи дійсно відбувалася атака на вашу картку та чи потрібно її перевипустити;

залиште заявку оператору, що з вашим картковим рахунком намагалися вчинити шахрайські дії та заблокуйте картку.

З вашим родичем сталася біда. На ваш номер телефонує особа, яка, назвавшись знайомим вашого родича або представником правоохоронних органів, повідомляє, що ваш родич затриманий за вчинення кримінального правопорушення, але є можливість вирішити дане питання за певну суму коштів. Дані кошти необхідно або скинути на картковий рахунок, або підвезти в певне місце, або відати їх третій особі, яка за ними приїде.

Ваші дії:

не панікуйте;

запитайте посаду особи, яка вам телефонує (якщо попередньо вона зазначила, що працює в правоохоронному органі) та до якого саме відділення поліції доставлено вашого родича. Як правило, після таких запитань шахрай намагатиметься маніпулювати вами та здійснювати тиск, зазначаючи що вашому родичеві «світить реальний термін та його посадять»;

не повідомляйте інформацію про себе та своїх близьких;

терміново завершіть розмову і зателефонуйте тому родичеві, з приводу затримання якого повідомили (якщо є можливість під час розмови з шахраєм, паралельно зателефонуйте цьому родичу);

повідомте Департамент кіберполіції Національної поліції України (https://cyberpolice.gov.ua/contacts/) про спробу вчинення шахрайства.

За отриманням безоплатної правової допомоги звертайтеся до:
Середино-Будське бюро правової допомоги –
41000, м. Середина-Буда, вул. Троїцька, 2. тел. (05451) 7-10-62
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Окрім того, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги –
0-800-213-103 (Цілодобово, в межах України – безкоштовно)
Зателефонувавши за ним, Ви зможете дізнатися адреси та контакти центрів у всіх регіонах України та отримати консультацію фахівців


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь