-
-

Е-лікарняні можуть переривати один одного за правилами скорочення

Дата: 29.10.2021 09:21
Кількість переглядів: 485

Що треба знати про е-лікарняні :: Ізбірком :: Головні події ОдесиУпродовж перехідного періоду, який тривав до кінця вересня, механізм створення і роботи з електронними лікарняними постійно доопрацьовувався. Тепер система враховує безліч нюансів і окремих випадків. Зокрема, коли одній застрахованій особі створюються різні медичні висновки, періоди непрацездатності в яких перетинаються.

Період непрацездатності працівника визначається в медичному висновку та відображається в е-лікарняному. Однак, якщо до електронної системи охорони здоров’я надходить інший медичний висновок, і періоди непрацездатності перетинаються, тривалість першого е-лікарняного може бути скорочена.

Є три найчастіші причини скорочення:

1) коли новий медвисновок створено в межах одного випадку непрацездатності;

2) коли новий медвисновок не пов’язаний із попереднім, але засвідчує непрацездатність в межах тієї ж категорії;

3) коли новий медичний висновок засвідчує початок іншого страхового випадку з іншої категорії причин непрацездатності.

Також е-лікарняний скоротиться, якщо застрахованій особі встановлять групу інвалідності.

У першому випадку на підставі нового медичного висновку про тимчасову непрацездатність створюється продовжений е-лікарняний. Якщо періоди перетинаються, первинний е-лікарняний переривається на даті, що передує створенню наступного лікарняного. Таким чином період непрацездатності з однієї причини оформлюється декількома лікарняними.

Другий випадок тотожний першому, однак замість створення продовженого лікарняного сформується первинний, з іншого страхового випадку. Так відбудеться, наприклад, в разі отримання травми у період лікування застуди (загальні захворювання та травми складають одну категорію).

Однак, якщо під час перебування на лікарняному, наприклад по самоізоляції від COVID-19, працівнику відкриють лікарняний у зв’язку з хворобою, то такий лікарняний скоротить попередній відповідно до «Правил скорочення періодів тимчасової непрацездатності у листках непрацездатності».

Е-лікарняні скорочуються автоматично.

Правила скорочення охоплюють всі можливі випадки перетинання причин непрацездатності і визначають їх пріоритет. Вони визначені в додатку до Порядку видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затвердженому наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086).

Тож, якщо період непрацездатності в новоствореному електронному лікарняному повністю або частково перетинається із періодом в попередньому лікарняному іншої категорії, він скоротить його, якщо має більший пріоритет відповідно до правил скорочення.

Однак, якщо категорія нового лікарняного не скорочує категорію попереднього відповідно до правил скорочення, то новий е-лікарняний створиться зі статусом «недійсний» та не буде відображений в особистих кабінетах працівника і роботодавця на вебпорталі Пенсійного фонду.

Якщо строк дії такого недійсного е-лікарняного виявиться тривалішим, ніж  період непрацездатності попереднього, то сформується новий листок непрацездатності на ту кількість днів, що виходять за межі періоду непрацездатності в раніше створеному лікарняному.

Розглянемо окремі з цих правил:

Відповідно до правил скорочення, найбільший пріоритет серед причин непрацездатності мають вагітність і пологи. Виданий з цієї причини е-лікарняний не може бути скорочений жодним іншим листком непрацездатності, а сам перериває будь-який попередній лікарняний.

Період непрацездатності, визначений в лікарняному по захворюванню або травмі загального характеру, перерветься після початку дії е-лікарняного, виданого в разі вагітності та пологів, протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства або направлення працівника в санаторно-курортний заклад.

Нагадаємо, відновне лікування на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів є повноцінним продовженням стаціонарного лікування, на його період створюється е-лікарняний. Для працівників, які мають покази для проходження такого лікування, повний курс реабілітації оплачує Фонд соціального страхування України. Детальніше про механізм отримання реабілітації за кошти ФССУ: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975799.

Самоізоляцію від COVID-19, проходження якої фінансується Фондом соціального страхування України для контактних осіб, скоротять лікарняні по загальному захворюванню або травмі, вагітності та пологах, необхідності догляду за хворими дітьми і родичами та інші.

Повний перелік правил скорочення можна переглянути за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977706.

 

Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився

Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно.

Про головні зміни Анна Харченко, заступниця начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальниця відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок» сьогодні, 12 жовтня.

«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.

Водночас, процес призначення матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку.

«Сама процедура, а також строки залишились такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021  № 1234 (в ред. наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.

Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

Слідкувати за станом виплат за електронними лікарняними можна в телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund.

«З початку  повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко.

Водночас, цифровізація вимагає від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Детальніше про зміни, які відбулись після завершення перехідного періоду впровадження е-лікарняних: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977639

Алгоритм дій працівника, якому відкрили е-лікарняний, і відповіді на найчастіші питання: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977654

Випадки перетинання періодів тимчасової непрацездатності в різних е-лікарняних і принципи їх скорочення: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977715


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь