-
-

Як головам громад та місцевим радам комунікувати під час війни: 7 порад від експерта з комунікацій

Дата: 12.09.2022 11:15
Кількість переглядів: 439

Фото без опису  У кризових ситуаціях місцева влада стає важливим помічником для людей: від неї очікують перевірених новин та інформації, що й коли робити. Натомість органам самоврядування треба максимально організувати людей. Це значною мірою залежить від комунікацій між громадою та місцевим керівництвом — наскільки мешканці довіряють і розуміють, що їм хочуть донести.

Розповідаємо про 7 базових порад.

Контент має бути корисним  

Кожна новина, кожен пост у соціальних мережах мають бути інфоприводом для громади. Тобто нести в собі корисну для людей інформацію, мати цінність. Донести думку допоможуть якісні фото та відео. Якщо вам потрібна допомога з візуальним контентом, спробуйте долучити стажерів або волонтерів. До того ж зараз досить багато спеціалістів готові безкоштовно ділитися своєю експертизою та досвідом. Користуйтеся цим! Також за можливості — маркуйте свій контент, ставте на нього логотип місцевої ради. Це допоможе вам позиціонувати себе, як головне медіа вашої громади.

 

Будьте центром інформації 

Місцева рада перша отримує достовірну інформацію, і саме від неї вона має йти до медіа та громадян. Інформація, яку ви передаєте далі, повинна бути перевіреною та підтвердженою. Тоді громада довірятиме і буде орієнтуватися саме на ваші слова. Для цього комунікаційникам місцевих крад варто скласти перелік ресурсів та людей, у яких можна оперативно перевіряти та погоджувати інформацію. 

Крім цього, треба бути вкрай обережними з коментуванням подій із особистих сторінок керівників. Адже їхня персональна думка може бути прирівняна до позиції місцевої влади загалом. Тому двічі подумайте перед тим, якщо щось коментувати.

 

Будьте чесними та прозорими

Ваша громада заслуговує знати правду. Спотворення фактів не піде на користь вашій репутації, тому їх завжди варто декілька разів перевірити. А якщо це неможливо, інформацію краще притримати до того моменту, поки не отримаєте підтвердження з перевірених джерел.

Також, самоврядуванню варто звітувати про свою роботу, аби містяни розуміли, що влада на місці і вона працює. І як саме працює. Перед вами завжди постає багато викликів і завдань, тому щоб інформувати про поточну роботу, створюйте щотижневі дайджести. А якщо щось треба візуалізувати, наприклад, числа чи алгоритми процедур, — спробуйте інфографіки.

 

Розповідайте більше про громаду, людей, сім’ї та героїв

Кожна людина — це окрема історія, розкажіть її. Можна писати не лише про військових, а й про лікарів, рятувальників, волонтерів — вони також герої, яких має знати місто і громада. Розповідайте не тільки про людей, а й про заклади, що відновили свою роботу: бібліотеки, центри творчості, центри ВПО. Ваша ціль — показати, що життя триває, і навіть після найтемнішої ночі буде світлий день.

 

Давайте зворотний зв’язок та підготуйте перелік запитань/відповідей на випадок криз

Комунікуйте з містянами в соцмережах, відповідайте на їхні питання чи пропозиції. Можливо, у вас є гаряча служба для питань чи роз’яснення на сайті, однак дуже часто люди пишуть про свої запити саме в соцмережах міськрад. Не ігноруйте їх, для мешканців це дуже важливо. Кожен член громади хоче бути почутим своєю владою і відчути підтримку з її боку в такий непростий час. Дайте людям таку можливість.

Щоб було простіше відповідати на поширені запитання, складіть для себе шаблони типових відповідей. Запозичьте приклади у інших місцевих рад або центральних виконавчих органів і адаптуйте їх під себе. А ще дотримуйтеся такого правила: якщо запитання  загалом до влади — відповідайте від імені влади, якщо до окремого представника — відповідь має дати він (вона). 

 

Спробуйте синхронізувати стиль комунікації керівника та громади

Нехай голова громади буде уособленням громади. Для цього спершу розробіть PR-портрет з його (її) сильними і слабкими сторонами, а далі їх пропрацюйте. Сильні варто підкреслити, слабкі — спробувати мінімізувати.

Ще один важливий момент — двічі перевіряйте тексти на грамотність. До персональних повідомлень люди ставляться прискіпливіше. 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь