Доповідь конференція
Відділ освіти, молоді та спорту Зноб-Новгородської селищної ради | ||
ЗВІТ | ||
начальника відділу освіти, молоді та спорту щодо підготовки до нового | ||
2017/2018 навчального року | ||
2017 р. |
1.Дошкільна освіта
У 2016/2017 навчальному році на території Зноб-Новгородської селищної ради функціонували 8 дошкільних навчальних закладів, 7 з яких – у складі навчально-виховних комплексів. Згідно з обліком на території Зноб-Новгородської селищної ради нараховувалось 153 дітей віком від 2 до 6 років. Дошкільні навчальні заклади відвідують 136 дітей, що становить 89% від загальної чисельності дітей відповідного віку.
Із метою підготовки дітей до навчання у загальноосвітніх школах відповідальними особами на місцях (представниками органів місцевого самоврядування та педагогічними колективами ДНЗ) вживаються всі можливі заходи щодо охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою. За станом на 1 серпня 2017 року із 124 дітей від 3 до 6 років навчаються і виховуються в ДНЗ 112 (90%). Щодо охоплення дітей 5-річного віку дошкільною освітою, із 38 дітей - п’ятирічок 36 виховуються у ДНЗ, що становить 95 %.
2.Загальна середня освіта
На території Зноб-Новгородської селищної ради функціонували 8 загальноосвітні навчальні заклади, із яких:
1 загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,
7 навчально-виховних комплексів.
До 5 груп продовженого дня у 2016-2017 навчальному році було залучено 93 учнів 1-4 класів (59%).
У 2016-2017 навчальному році в освітніх закладах нараховувалося 406 школярів.
Відповідно до плану заходів, спрямованих на оптимізацію і покращення ефективності функціонування мережі загальноосвітніх навчальних закладів, було прийняте рішення провести у зв’язку із малою кількістю учнів ліквідацію Мефодівського НВК (загальна кількість учнів - 9) та Нововасилівського НВК (загальна кількість учнів - 5). Вартість утримання 1-го учня у 2016 році у Мефодівському НВК становила 34880 грн., у Нововасилівському - 79847 грн. Такі величезні затрати не забезпечують якості освіти, а спрямовуються на утримання приміщення, оплату праці та комунальних послуг.
Якісне перевезення школярів вищезазначених навчальних закладів буде забезпечено шкільним автобусом.
З метою забезпечення доступності освіти для дітей Зноб-Новгородської селищної ради та надання високоякісних освітніх послуг з використанням наявних ресурсів відділ освіти, молоді та спорту планує сформувати систему навчальних закладів із дотриманням вимог суспільства, економічної доцільності, зменшення частки витрат на оплату комунальних послуг, запитів особистості та потреб громади. Буде проведено оптимізацію мережі закладів освіти (реорганізація, ліквідація навчальних закладів) з урахуванням думки громади. Заходи з утворення освітніх округів будуть спрямовані на покращення ситуації в освітній галузі.
Про забезпечення навчальних закладів підручниками для 9 класів
Відповідно до листа Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 24.04.2017 «Про замовлення для друку підручників для 9 класу», від 03.05.2017 №03.1-13/2124 «Про замовлення друку підручників для 9 класу», на виконання листа Міністерства освіти і науки України 04.05.2017 № 1/9-243 «Про державне замовлення на підручники для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів» відділом освіти, молоді та спорту надіслано замовлення на придбання підручників для 9 класу за кошти освітньої субвенції у кількості 1361 шт. На сьогоднішній день в наявності 675 підручників, що становить 49,6%
3.Навчально-матеріально база
Із метою забезпечення організованого початку 2016 – 2017 навчального року, відповідно до листа Департаменту від 01.06.2017 №04.2-13/1038 «Про плани ремонтно-будівельних робіт та потребу у твердому паливі», на виконання наказу Департаменту освіти і науки сумської обласної державної адміністрації від 27.06.2017 №406-ОД «Про підготовку навчальних закладів до роботи у 2017-2018 навчальному році та в осінньо-зимовий період» відділом освіти, молоді та спорту видано наказ 03.07.2016 №26-ОД «Про організацію та проведення огляду-конкурсу навчально-виховних комплексів, дошкільних та загальноосвітніх закладів освіти щодо роботи у 2017-2018 навчальному році та осінньо-зимовий період», розроблено та затверджено відповідний План заходів. Керівниками загальноосвітніх шкіл та дошкільних закладів, педколективами, батьківською громадськістю ведеться робота щодо якісної підготовки до організованого початку нового навчального року та опалювального сезону.
При підготовці до нового навчального року, було витрачено коштів
- Зноб-Новгородська ЗОШ – 20900 грн;
- Голубівський НВК – 6500 грн;
- Хильчицький НВК – 5000 грн;
- Журавський НВК – 7100 грн;
- Зноб-Трубчевський НВК – 3942 грн;
- Кренидівський НВК – 4347 грн;
- КДНЗ «Казка» – 6300 грн.
4. Кадрове забезпечення
У 2016-2017 навчальному році навчали і виховували школярів 109 , педагогічних працівників: у загальноосвітніх школах – 91, у дошкільних навчальних закладах – 18.
З 91 педагогічного працівника, які здійснювали навчально-виховний процес у 8 загальноосвітніх закладах району, 15- педагоги зі стажем роботи до 3-х років, 8 - від 3 до10 років, 23 - від 10 до 20 років, 45 - більше 20-ти років (на діаграмі зображені дані у %).
У розрізі кваліфікаційних категорій :
-26 спеціаліст вищої категорії;
-43 спеціаліст першої категорії;
-9 спеціалістів другої категорії;
-13 спеціалісти;
-2 старші вчителі.
Склад педагогів у віковому розрізі є таким: педагоги віком до 30-ти років -19,8%, 31-40 років – 25,3%,41 - 50 років -28,6%, 51-54 років – 9,8%, 55-60 років –9,8%, понад 60 – 6,6%.
Атестація педагогічних працівників перебуває на постійному контролі відділу освіти, молоді та спорту Зноб-Новгородської селищної ради.
У 2016/2017 н.р. в районі проатестовано 14 педагогічних працівників:
-встановлено тарифний розряд 1 педпрацівнику;
-присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії» 1 педпрацівнику;
-присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» 1 педпрацівнику;
-відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст І категорії» 7 педпрацівників;
-відповідають раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» 5 педпрацівників;
-відповідають раніше присвоєному педагогічному званню «старший вчитель» 1 педпрацівник;
-відповідають займаній посаді 1 директор ЗНЗ
Основними завданнями, які вирішувалися в ході атестації, були: стимулювання цілеспрямованого неперервного підвищення професійного рівня педагогічних працівників; визначення відповідності педагогічного працівника займаній посаді, рівню кваліфікації, залежно від якого, враховуючи стаж педагогічної роботи, встановлюється кваліфікаційна категорія, тарифний розряд оплати, присвоюється відповідне педагогічне звання.
Атестація педпрацівників базувалася на принципах демократичності, системності, послідовності, колегіальності, доступності, гласності, моральної та матеріальної зацікавленості.
Наведені дані свідчать про кваліфікаційне зростання педагогічних працівників.
Педагогічні колективи Зноб-Новгородської селищної ради очолюють керівники з відповідною педагогічною освітою та досвідом роботи. 1 керівник навчального закладу працює на займаній посаді понад 30 років.
5. Участь у конкурсах та олімпіадах
Протягом 2016-2017 навчального року школярі Зноб-Новгородської селищної ради брали участь у різних конкурсах та олімпіадах. Так, брали участь у ІІ етапі Всекраїнських учнівських олімпіад 127 учнів, з них 9 посіли І місце, 18 – друге місце, 29 – третє місце. Деякі переможці вибороли місця і в ІІІ (обласному) етапі. Так, ІІІ місце з біології посіла учениця 9 класу Зноб-Трубчевського НВК Черепіна Світлана (вчитель Муравйов П. І.) та ІІІ місце з біології і ІІ місце з географії – учениця 8 класу Зноб-Новгородської ЗОШ Селівоненко Анастасія (вчитель Данилюк І. І.).
Крім того, учні активно приймали участь у конкурсах. Так у Всеукраїнському конкурсі «Соняшник» брали участь 39 учнів, у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» 46 учнів, у Міжнародному природничому конкурсі «Колосок» – 144 учні
6. Зовнішнє незалежне оцінювання
В минулому навчальному році повну загальну середню освіту отримали 14 випускників загальноосвітніх навчальних закладів Зноб-Новгородської селищної ради. Кожен з них здбавав ЗНО в формі ДПА. Більшість обирали предмети: українська мова, історія України, математика, біологія.
|
Початковий рівень |
Середній рівень |
Достатній рівень |
Високий рівень |
Українська мова (14 чол.) |
8% |
50% |
21% |
21% |
Історія україни(11 чол.) |
9 |
36% |
46% |
9% |
Математика(10 чол) |
|
50% |
40% |
10% |
Біологія(3 чол.) |
|
100% |
|
|
(На слайдах зображені дані в розрізі закладів)
Також здавали такі предмети, як географія (2 учні – достатній і високий рівень), хімія (високий рівень), російська мова (середній рівень).
7. Нова українська школа
Наступне, на чому хотів би зупинити вашу увагу – це Концепція «Нова українська школа» Сьогодні у нас дві проблеми в навчанні. Перше – це перевантаженість предметами. Однозначно такого обсягу не може бути. І друга проблема – те, що ми даємо суто навчальний матеріал. Випускник нашої української школи не вміє застосовувати набуті знання у житті.
Нова реформа містить 8 основних компонентів
- Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві;
- Умотивований учитель, який має свободу творчості і розвивається професійно;
- Наскрізний процес виховання, який формує цінності;
- Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію;
- Педагогіка, ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.
- Орієнтація на потреби учня в освітньому просторі, дитиноцентризм.
- Нова структура школи. Яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.
- Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
За словами Лілії Гриневич, можна виділити 10 основних компетентностей Нової української школи
1. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.
2. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.
4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.
5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
6. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.
7. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.
8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.
9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.
10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
8. Проблемні питання, над якими працюватимуть освітяни у наступному навчальному році
- Забезпечення доступної та якісної освіти через розвиток мережі навчальних закладів відповідно до вимог суспільства, запитів особистості, потреб держави.
- Забезпечення якісного науково-методичного супроводу впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах.
- Стовідсоткове забезпечення підручниками учнів 9-х класів відповідно до нових Державних стандартів базової освіти.
- Посилення методичної роботи з педагогічними працівниками дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів щодо організації роботи з дітьми 5-річного віку.
- Удосконалення системи моніторингових досліджень якості освіти.
- Удосконалення діяльності психологічної служби через урізноманітнення форм психологічного супроводу впровадження нових Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти.
- Здійснення комплексної інформатизації освіти, запровадження в навчальний процес новітніх інформаційних технологій.
- Охоплення школярів, у тому числі й дітей девіантної поведінки та пільгових категорій, різними формами позашкільної освіти.