РОЗДІЛ 1. БАЗОВІ ПРИНЦИПИ РОЗРОБКИ СТРАТЕГІЇ
Стратегія розвитку Зноб-Новгородської об’єднаної територіальної громади є ключовим документом, прийнятим владою громади та визначає довгострокову політику суспільно-економічного розвитку. Створення об’єднаних громад, які функціонують на нових законодавчих та фінансових принципах, вимагає від їхніх органів влади визначення головних пріоритетних сфер, пояснення мешканцям куди ми спільно прямуємо у розвитку та якими методами маємо намір це досягнути.
Стратегія повинна відповідати трьом головним принципам:
По-перше, комплекс запланованих Стратегією заходів повинен об’єднувати територіальну громаду – у тому числі представників громадських організацій, підприємців, працівників бюджетної сфери (шкіл, установ культури, закладів охорони здоров'я та інш.), які брали участь у її розробці.
По-друге, Стратегія забезпечує цілісність із стратегічними документами Європейського Союзу, вітчизняними (загальнодержавними) і регіональними.
По-третє, факт наявності Стратегії розвитку, що визначає головні сфери розвитку і ключові стратегічні та операційні цілі, є умовою при поданні грантових заявок на зовнішні та внутрішні допоміжні кошти.
Документ Стратегії складається з діагностико-аналітичної частини та розділів, присвячених формуванню пріоритетних напрямів розвитку.
У частині діагностики робоча група зосереджувалася на нинішній ситуації у громаді, аналізуючи ключові сфери її функціонування, такі як: суспільство, освіта, інфраструктура, економічна активність і структура економіки, культура, рекреація, туризм, якість життя, виконавчі органи громади. Розробляючи діагностичну частину, автори Стратегії аналізували як кількісні (статистичні) дані, що містяться у паспорті громади, так і результати опитування мешканців на основі спеціально розробленої анкети, завдяки яким були отримані деталізовані якісні дані.
Підсумковою частиною діагностики є використання методики стратегічного SWOT – аналізу, який стосується визначення сильних і слабких сторін сьогоднішнього функціонування громади та демонстрування зовнішніх можливостей і загроз, що стоять або можуть постати у майбутньому перед територіальною громадою.
Ключовою є частина Стратегії, що присвячена майбутньому, містить бачення і місію громади, сфери розвитку та стратегічні і операційні цілі. План дій містить форми, методи і ресурси, за допомогою яких громада прагне досягнути амбіційні, але реальні та конкретні цілі. Про необхідність застосування критеріїв вимірювання у документі нагадують показники (індикатори).
Доповненням до ключових частин є співставлення з іншими стратегічними документами та перелік доступних джерел фінансування для описаних пріоритетів, а також - опис моніторингу реалізації і оцінки стратегії.
Стратегія, що мало ключовий характер для її авторів, була підготовлена за активної участі громадськості. У зустрічах брали участь представники громадськості - місцеві активісти, підприємці (у тому числи місцеві фермери), працівники бюджетних установ та інші мешканці. При чому, мешканці, як головний бенефіціар Стратегії, є її співавторами. Основою розробки документу було проведене соціологічне дослідження. Під час обговорення його результатів учасники громадських слухань виявили головні проблеми, що існують у громаді, а також визначили пріоритети. Предметом зустрічей було також представлення пропозицій конкретних ініціатив і заходів, які органи самоврядування громади повинні реалізувати.
Процес розробки Стратегії базувався на поєднані методів та заходів із залученням громади, та відбувався на принципах відкритості, взаємної відповідальності, спільної діяльності та виробленню узгоджених рішень. Після розробки первинної версії документу, він був ще раз обговорений із представниками громади.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)