Виплати за пошкоджене майно. Що варто знати про послугу «єВідновлення»?
Крок 1. Повідомити про пошкоджене майно
Перший крок: треба подати інформаційне повідомлення до Реєстру пошкодженого та знищеного майна (далі — Реєстр). Це державна система, яка збирає і зберігає інформацію (документи) про пошкоджене майно та його власників, про завдану матеріальну шкоду, компенсацію та фінансування ремонту житла.
Повідомити про руйнування може фізособа або представник юридичної особи в мобільному застосунку або на сайті «Дії. Також подати повідомлення можна офлайн у ЦНАП селищної ради. Візьміть із собою паспорт, номер платника податків, фото пошкоджень, якщо вони є. Ще потрібна буде електронна пошта: на неї надійде номер повідомлення про пошкоджене майно.
Крок 2. Відкрити рахунок «єВідновлення»
Спеціалізований рахунок можна відкрити в одному з банків-учасників державної програми допомоги. Наразі їх 18. У застосунку або на сайті обраного банку увійдіть в особистий кабінет та відкрийте віртуальну картку «єВідновлення».
Деякі банки дають можливість, окрім віртуальної, отримати фізичну картку «єВідновлення» (наприклад, «Ощадбанк», «ПриватБанк»). У кожного банку свої особливості оформлення картки, проте її відкриття та обслуговування всюди безкоштовне.
Банки-учасники держпрограми: «Ощадбанк», monobank, «ПриватБанк», Sense Bank, «А-Банк», «ПУМБ», «Райффайзен Банк», «Акордбанк», sportbank, «Банк Восток», izibank, «Правекс Банк», Банк «Глобус», Банк «Кліринговий дім», «Таскомбанк», OTP Bank, UKRSIBBANK, «Банк Інвестицій та Заощаджень» (BisBank).
Крок 3. Подати заявку на отримання компенсації
Це повинен зробити власник житла. Орендар, сусід або родич відправити запит не можуть. При цьому житло має бути обов’язково зареєстроване у Державному реєстрі речових прав, інакше у виплаті відмовлять.Заявку можна подати в електронній формі в застосунку або в особистому кабінеті на сайті «Дії». Де в цей момент перебуває заявник (у рідному населеному пункті, в іншому регіоні, за кордоном) — не має значення. Система автоматично сформує заяву. Перевірте її та відправте в обробку. Також заявку у паперовій формі можна подати через відділ ЦНАП.
Питання, яке дуже часто виникає у громадян: «Мого майна немає в Реєстрі речових прав. Що робити?»
Запис про право власності в Державному реєстрі речових прав (ДРРП) — обов’язкова умова для участі в програмі «єВідновлення». З цією проблемою стикається більшість заявників. Однак це стосується лише тих, хто придбав оселю до 1 січня 2013 року. У 2013 році, коли з’явився державний реєстр, люди ж не пішли всі реєструватися, бо вони були не зобов’язані. На жаль, ця необхідність зараз виявилася глобальною, і “Дія” не може підтягнути, бо більшість нерухомого майна, яке існує в Україні, зареєстровано до 2013 року. Відомості про нього зберігаються не в електронному реєстрі, а у паперовій формі в архівах регіональних БТІ.
Зареєструвати право на нерухоме майно, що з’явилося до 2013 року, можна звернувшись до державного реєстратора при місцевій раді у громаді.