A A A K K K
для людей із порушенням зору
-
-

Новини та оголошення

Увага!  Хто може вивезти дитину за кордон під час війни?

Центр протидії дезінформації при РНБО України нагадує правила перетину кордону для дітей віком до 16 років: - Дитину може супроводжувати один із батьків, баба, дід, повнолітній брат, сестра, мачуха, вітчим або інша особа, уповноважена одним з батьків. - Для виїзду в супроводі одного з батьків, баби, діда, повнолітнього брата, сестри, мачухи, вітчима мають бути наявні документи, що підтверджують сімейні зв’язки супроводжуючої особи з дитиною (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб тощо).  Нотаріально посвідчена згода одного з батьків на виїзд дитини за кордон потрібна у випадку виїзду дитини в супроводі особи, яка не є одним із її батьків, бабою, дідом, братом, сестрою, мачухою або вітчимом. Завірити довідку можна в органах опіки та піклування органів місцевого самоврядування.

10:38:46 13.04.2022

Оформлення та оплата простою на підприємстві

Відповідно до стаття 34 КЗпП України простій - це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. Частиною другою статті 34 КЗпП України передбачено, що у разі простою працівники можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності і кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, в установу, організацію, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.

10:36:56 12.04.2022

Чи можна на період дії воєнного стану не платити за комунальні послуги? 

Чи будуть нараховувати пеню та штрафи за несплачену комуналку? Кому можуть відшкодувати витрати на комунальні послуги?  У постанові КМУ від 5.03.2022 р. №206 «Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану» (https://bit.ly/38hncqp) заборонено в умовах воєнного стану: нараховувати та стягувати неустойку (штрафи, пеню), інфляційні нарахування, проценти річних, нараховані на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги; припиняти/зупиняти надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі. Така заборона діятиме до припинення чи скасування воєнного стану в Україні. Торгова-промислова палата України засвідчила форс-мажорною обставиною військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану 24.02.2022р. (лист від 28.02.2022р.). Це означає, що війна є форс-мажором, тобто обставиною непереборної сили, яка звільняє особу від відповідальності у випадку несплати чи несвоєчасної сплати за комунальні послуги.  Наголосимо: воєнний стан не звільняє громадян України від сплати за комунальні послуги, однак пеня та штрафи не нараховуватимуться. У разі несплати або оплати не в повному обсязі відключати комунальні послуги не будуть. Окрім цього, кабмін схвалив виплату компенсації комунальних витрат для українців, які безкоштовно прихистили у себе внутрішньо переміщених людей, відповідно до Порядку компенсації витрат за тимчасове розміщення ВПО, які перемістилися у період воєнного стану і не отримують щомісячної адресної допомоги для ВПО для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою від 19.03.2022р. №333. Компенсацію на оплату житлово-комунальних послуг надають фізичним особам – громадянам України віком від 18 років, які є власниками житлових приміщень приватного житлового фонду, і безоплатно розміщували в цих приміщеннях внутрішньо переміщених осіб. Для того, щоб отримати виплату, власнику житлового приміщення необхідно:  внести відомості щодо приміщень приватного житлового фонду, доступних для безоплатного розміщення внутрішньо переміщених осіб у відповідній адміністративно-територіальній одиниці, до веб-ресурсу «Прихисток». Власник житла може зробити це самостійно, або звернувшись до виконавчого комітету сільських, селищних, міських рад. На підставі зазначених відомостей виконком сільської, селищної, міської ради формує реєстр жилих приміщень, доступних для безоплатного розміщення внутрішньо переміщених осіб, у відповідній адміністративно-територіальній одиниці;  не пізніше наступного дня від дня розміщення внутрішньо переміщених осіб треба подати заяву до виконкому сільської, селищної, міської ради за місцем розташування жилого приміщення, у якій зазначити прізвище, ім’я та по батькові кожної з розміщених осіб і додати копії документів, що посвідчують їх особу;  не пізніше п’яти днів з дня закінчення звітного місяця подати до виконкому сільської, селищної, міської ради за місцем розташування жилого приміщення заяву на отримання компенсації. Таку заяву подають в паперовій формі або засобами електронного зв’язку в електронній формі із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням кваліфікованого електронного підпису. Заяву розглядають п’ять робочих днів з дня її отримання. Перебіг п?яти робочих днів розпочинається з дня, що настає за днем отримання такої заяви. Звертаємо увагу! Протягом строку розгляду заяви уповноважені особи виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради проводять перевірку наведених у заяві власником жилого приміщення відомостей з відвідуванням (у разі потреби) місця розміщення внутрішньо переміщених осіб, зокрема з метою перевірки факту такого розміщення, його безоплатності, кількості розміщених осіб та умов їх проживання, документів, що встановлюють особу, а також перевіряють дані про відсутність або наявність у заяві інформації про осіб, які отримують щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. За умови відсутності заборгованості за житлово-комунальні послуги власник жилого приміщення зможе отримати компенсацію виключно у безготівковій формі за зазначеними у заяві банківськими реквізитами до 20-го числа місяця з дня закінчення звітного місяця.  

10:32:14 05.04.2022

Щодо коштів за надані комунальні послуги

Ми звикли вчасно сплачувати кошти за надані комунальні послуги. І це дуже гарна звичка, проте під час війни багато українців не мають зайвих коштів, і такі зобов’язання, як оплата комунальних послуг, відходять на другий план. Питання сплати за житлово-комунальні послуги має бути врегульоване, виходячи з обставин сьогодення. Люди не повинні нести додатковий фінансовий тягар. Про це заявив міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов. «Відтак, Уряд ухвалив рішення  заборонити нарахування, стягнення штрафів або пені, інфляційних нарахувань, відсотків річних у разі несвоєчасної або неповної оплати за житлово-комунальні послуги. Також заборонено припиняти надання комунальних послуг у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі. Постанову ухвалено, щоб захистити інтереси людей у період воєнного стану і стосується усіх комунальних послуг без винятку», – сказав Чернишов. Звісно, сплата за послуги є великою підтримкою комунальних служб, які працюють зараз у надскладних обставинах та потребують ресурсів. То ж, якщо є можливість оплатити дані послуги вчасно - сплачуйте вчасно.   Якщо розглядати ситуацію, в якій ми опинились - то вона не звільняє нас повністю від оплати комунальних послуг, однак деякі послаблення все ж таки є – за протермінування оплати платежів не нараховується жодна пеня і штрафи.  Тобто ми можемо оплачувати комуналку по можливості, а якщо наразі її немає – зробити це після війни. Також комунальних послуг у разі несплати або оплати не в повному обсязі припинено не буде. Надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах (ч. 1 ст. 12 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги»). Особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили ( в нашому випадку війна- це форс-мажорна обставина) (ч. 1 ст. 617 ЦК України).

10:29:32 09.03.2022

Реєстрація місця проживання новонародженої дитини

Де може бути зареєстроване місце проживання новонародженої дитини? 10 грудня 2015 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» № 888-VIII, яким функції з реєстрації місця проживання громадян делеговані органам місцевого самоврядування (раніше цю функцію здійснювала Державна міграційна служба). З передачею повноважень у сфері надання міграційних послуг від Державної міграційної служби України органам місцевого самоврядування, зазнала спрощення і процедура реєстрації місця проживання новонародженої дитини. Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров’я, в якому вона проживає. В першу чергу, дитина не може бути зареєстрована в квартирі чи будинку, де не зареєстрований ні один з його батьків (усиновлювачі) або у відповідних випадках, де не проживає опікун або не знаходиться навчальний заклад чи заклад охорони здоров’я, в якому вона проживає. Також вона не може бути зареєстрована, як власне і всі інші, в нежилому приміщенні.

14:39:37 18.01.2022

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь